Safiren- promenad till närområde

 Idag har några av Safiren barn gått på promenad till närområde och samlat kottar, pinnar, barr och annan skogskatt.  Under promenaden  hade vi roliga samtal om vem som jobbar och vem som inte gör det. 

Hästarna vi såg i hagen    "De jobbar inte, de äter!"

Golfspelarna   " Nej, de jobbar inte. De spelar! " 

Killen som körde gräsklippare    "Ja, han jobbar .Han klipper gräs! "

På vägen tillbaka fick vi syn på en lekplats och en stor lastbil på den . Ett barn satte sig och blev busschaufför och alla fick åka  med! 


 






Lpfö  18 (sid 11)
  Barnen lär sig genom lek, socialt samspel, utforskande och skapande men också genom att iaktta, samtala och reflektera. Barnens lärande kan bli mångsidigt och sammanhängande om arbetssätten varierar och miljön är utmanande och stimulerande samt lockar till lek och aktivitet. Utbildningen ska ge utrymme för barnens egna initiativ, fantasi och kreativitet. Barnen ska kunna växla mellan olika aktiviteter under dagen, både utomhus och inomhus och i varierande miljöer.