Opalens barn bloggar!

 


Barnen på opalen sitter tillsammans med en pedagog, de får själva bestämma bilder vi ska ha till bloggen och vad som ska skrivas till respektive bild. Vi går igenom steg för steg hur vi ska publicera ett inlägg på bloggen, vad är en blogg för något och  avslutar med att samtala och reflektera hur det hela gick till. 



När ett barn kom in på morgonen med sin mamma hittade de en stor spindel.  Vi fångade spindeln och släppte ut den där borta på lunchen. 
Den dog inte. Jag har inte ett dennas mamma och pappa.


                      Jag har gjort Pigan med röd , gul och svart. Jag ritade Pigan för att jag vile. 

                                        Det var inte så svårt att rita Pigan det var ganska lätt. 

  


                           Jag ritade fågeln i Kurran och Pigan , vänta vi måste komma närmare
                                                 jag använde röd orange och svart och blå.